Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.06.2023 14:33 - ВЪВЕДЕНИЕ ВЪВ ИЗКУШЕНИЕ
Автор: kossef Категория: Поезия   
Прочетен: 2044 Коментари: 0 Гласове:
5

Последна промяна: 04.03 13:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 

      ВЪВЕДЕНИЕ ВЪВ ИЗКУШЕНИЕ
                                     
                     /"... ала тежко и горко томува,
                         който въвежда в изкушение."/

Ще дойдеш ли със мен
във дядовата къща
дето керемидената стряха
е покрила Времето,
а то като в приют
за изоставени от Вечността
по спомените си за нас
сподавено преглъща.

Горкото - подобно нам,
във нас и то е временно.

... И остави го Твоя,
пък
било каквото е било.
А и Моята
е вече подразбрала
за трепетното ни подтичване по тъча
и едва устисква май
да ме превари
за нов
от вариантите живот безкрайни:
и тя и той -
ще го преглътнат.

И облечи,
ама онааази рокля -
бялата.
А аз поел
дълбоко въздух
от доднешното си давене
ще сдуя перки
и в кръста ще се стъкна
с колана ученическия -
с катарамата ,
която в практика по шлосерство направих,
та, Бога ми - да се напънем
с две напред-една назад,
подпийнали
от 55 годишните си бурета
със колеблива мъдрост,
подкрепяйки те -
най-после да го изкатерим
скърцащия 
вече Стълбищник,
запратили по дяволите
компромисите в любовта
от свадите
в апартаментното си смрачно катадневие.

Ще се шмугнем сведени във одаята
и на пода
върху китеника вълнен -
шарения
ще прилегнем сгушени на топличко,
с примигнали очи от свян -
да си припомним 
някогашната си игра
на чичо доктор.

...Велик е Бог,
ала те отне от мен гидията,
въвеждайки те в изпитания
със  Г.  от детската, 
когото бих
за дето ти ядеше от бисквитките,
а ти със мартеничка ме окичи
и приемаше поканите ми за игра
на мнооого болна ти,
а аз от бърза помощ 
твой спасител...

И отново пак
ще те спася
житейски поболяна от действителност
в безпосочно лутане
в неизвестността
и безуспешно търсене
на Истината
с нова
изкушаваща покана за игра 
във дядовата къща,
върху китеника.

... А Той,
не въвелият те в 
проклетията,
истинският Той - Спасителят
ще прости и дързостта ни окъсняло да изпитаме
и Любовта,
и искреното детско вричане.




Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: kossef
Категория: Поезия
Прочетен: 113753
Постинги: 92
Коментари: 306
Гласове: 964
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930