Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.09.2022 09:45 - Есенна въздишка
Автор: marrta Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3189 Коментари: 3 Гласове:
9

Последна промяна: 25.09.2022 10:28

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 
Есента цяло лято сънува сърни, тънконоги сърни сред листата.
Есента се събужда от няколко дни, дълго реше коси и намята
цветни плетени шалове вред, тежки паяжини простира -
късат шипки летния словоред от червените точки сподирен.  

Есента се оглежда в тихи води, леко трепка с прозрачните клепки,
есента се харесва такава - с бодли, тъмно-медна, до корена цветна.
Есента по утрата се увива в мъгла, вечер вади от скрина одеяло.
В есента и светът си въздъхва, почти
примирил е душата си с тялото.

image



Гласувай:
9



1. marrta - Светят шипки по дланите на света
25.09.2022 12:10
Есента цяло лято сънува сърни, тънконоги сърни сред листата.
Есента се събужда от няколко дни, дълго реше коси и намята
цветни плетени шалове околовръст, тежки паяжини простира -
зреят шипки по хълмове - шипкови кръстове и
разпъват по залез всемира.

Есента се оглежда в тихи води, леко трепка с прозрачните клепки,
есента се харесва такава - с бодли, тъмно-медна, до корена цветна.
Есента по утрата се увива в мъгла, вечер вади от скрина одеяло.
В есента и светът си въздъхва, почти
помирил е душата си с тялото.
цитирай
2. donchevav - Запомнила съм думите на моя учител ...
25.09.2022 21:55
Запомнила съм думите на моя учител по литература да използваме само думи, за които сме сигурни, че един милиард китайци няма да се сетят да използват. Всичко в тези стихове ми напомня този странен, но много ценен съвет. Всяка дума, образ, внушение носят печата на чудесно поетическо хрумване, на новост и неповторимост. Поздравления, Доре!
Честита есен!
цитирай
3. marrta - привет, Вени :) напомни ми думите на Лорка за поезията
29.09.2022 10:28
"Веднъж ме попитаха какво е поезия, а аз си спомних за един мой приятел и казах :" Поезия ли ? Ето какво : събирането на две думи, които никога не си предполагал, че могат да се съберат, но тези две думи образуват нещо като тайнство; и колкото повече го повтаряш, толкова повече внушения ти вдъхват; така че припомняйки си оня мой проятел, поезия е например "уязвен елен" / част от стих от големия испански поет мистик Сан Хуан де ла Крус/." аз все се питам дали примерът е най-удачен, вероятно се е загубило нещо при превода, но като цло да - за мен римите ( когато пишеш в рима) трябва да бъдат изненадващи, да са внезапни, да възкликвам радостно като ги чета - да бъда откривател след автора, стремя се и като автор така, доколкото мога...Мека есен!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: marrta
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1754671
Постинги: 575
Коментари: 3429
Гласове: 11581
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031